Jaké formy může mít venkovní světelná reklama
O tom, že se v podstatě každý obchodník snaží do svého krámu přilákat co nejvíce lidí, asi není třeba diskutovat. Je to něco, co je známo již dlouhou dobu. A využívány jsou k tomu nejrůznější technologie, které se postupem času vylepšují. Zatímco dříve to byly například vývěsní štíty, dnes je to hlavně venkovní světelná reklama. Ani ta však nemusí zaručit úspěch.
Jistě, naprostá většina z nás se s ní setkává denně, avšak neuvědomujeme si, že na nás působí, ani kolik nejrůznějších podob může mít. Můžeme se tedy do tohoto tématu ponořit o něco hlouběji, abychom zjistili, jak vlastně funguje a zda je vůbec účinná.
V první řadě zde máme neonový nápis s názvem obchodu nad jeho vchodem. Ten je zdaleka nejčastější, i když někdy se nejedná přímo o nápis, nýbrž spíše o znak, který však všem řekne, co se zde prodává – typickým příkladem je zelený kříž u lékárny. Tento typ reklamy může být buď vyvěšen do ulice, nebo být celý připevněn na stěnu domu. V tom prvním případě přitáhneme více pozornosti, v ten druhý je zase levnější a má i delší životnost. Záleží tedy na tom, co obchodníkovi přijde důležitější, případně jaké má možnosti.
Dále jsou zde světelné tabule například na náměstích. Na nich jsou leckdy ukazovány klasické reklamní spoty, které známe z televize, ačkoliv někdy v upravené podobě, neboť zde není zvuk. Přehrávání reklamy tímto způsobem je však velmi drahé, a navíc jej mnoho lidí odsuzuje a není u nás až tak zavedené. Proto se využívá především při významných příležitostech, jako jsou například významná sportovní utkání či jiné velké akce.
Nevýhodou obou způsobů je, že fungují především za tmy, kdy jsou nejvýraznější. Během dne vypadají popravdě řečeno mdle, a u světelných tabulí, pokud na ně svítí přímo Slunce, jsou v podstatě neviditelné. Přesto není pochyb o tom, že rozhodně odvádí svůj podíl na přilákání nových zákazníků.